Tarife începând de la 32 Lei, atât costă, în medie, ca un magazin online să trimită un colet din România în Slovacia, folosind serviciile Packeta România. Cele mai multe colete, peste 80%, ajung la clienții slovaci în termen de 2 zile. De asemenea, 98% dintre consumatorii slovaci care efectuează cumpărături online preferă să își ridice comenzile din peste 4 000 de locații fixe ale Packeta precum puncte pick-up sau lockere Z-BOX. Această opțiune le oferă flexibilitatea de a ridica coletele în funcție de propriul program și elimină nevoia de a aștepta curierii.
Aceste date oferă un ghid esențial și concret pentru magazinele online din România care intenționează să-și dezvolte afacerile în Slovacia. Ele sunt deopotrivă importante pentru clienții slovaci, care pot avea încredere că produsele comandate vor ajunge la ei într-un timp rapid și în siguranță.
Apetitul pentru cumpărături online a înregistrat o creștere semnificativă în Slovacia în ultimii doi ani. Prezența actuală a utilizatorilor de comerț electronic este de aproximativ 80%.
Utilizatorii mai tineri sunt cei care fac cele mai multe achiziții online. Aproape jumătate dintre cumpărătorii online (42%) sunt persoane cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani. Urmează cei între 35 și 44 de ani (22%) și 18 până la 24 de ani (13%). Restul de 23% sunt clienți cu vârsta de peste 45 de ani.
Când vine vorba de repartiția pe sexe a clienților online, în Slovacia femeile sunt la putere. În sensul că, din totalul celor care fac cumpărături pe internet, aproape 70% sunt femei.
În acest context, și evenimentul de shopping Black Friday s-a dezvoltat foarte bine. 94% dintre slovaci știu ce este Black Friday și aproape 38% plănuiesc să participe la cumpărăturile de Black Friday anul acesta, alocând un buget mediu de peste 200 de euro.
Ce poate vinde în Slovacia un magazin online din România?
Răspunsul este simplu: orice categorie de produse. Cu toate acestea, cele mai căutate tipuri de produse în cadrul cumpărăturilor online în Slovacia includ îmbrăcăminte, încălțăminte, electronice, produse cosmetice, articole farmaceutice și articole sportive.
Cinci piețe mari sunt luate în considerare în cadrul industriei de comerț electronic din Slovacia:
- Electronics & Media – cea mai mare piață și reprezintă 32,9% din veniturile din comerțul electronic din Slovacia;
- Fashion cu 21,8%;
- Food & Personal Care cu 21,2%;
- Mobilă și Electrocasnice cu 13,3%;
- Toys, Hobby & DIY cu restul de 10,8%.
Iar slovacilor le place tot mai mult să cumpere online, aspect care se îmbunătățește și odată cu creșterea nivelului de trai. PIB-ul din Slovacia este de așteptat să atingă 116,86 miliarde de dolari până la sfârșitul anului 2023. Iar creșterea se va menține și în următorii 2 ani, PIB-ul Slovaciei fiind estimat la 118,49 miliarde de dolari în 2024 și la 122,28 miliarde de dolari în 2025.
Slovacii folosesc adesea dispozitive mobile în achizițiile online, care au devenit mai populare în acest an decât computerele sau tabletele. Atunci când decid asupra unei achiziții, slovacii sunt mai raționali decât locuitorii țărilor din jur, iar gradul de fidelitate este mai mare – au tendința de a face cumpărături repetitive într-un singur magazin online. Prin urmare, este important să primească atenția de care au nevoie.
De asemenea, două treimi dintre cumpărătorii online preferă să aleagă produse ecologice, iar jumătate ar plăti chiar mai mult pentru versiunea mai ecologică a produselor, fiind interesați din ce în ce mai mult de mai reducerea deșeuri de ambalaje.
Cele mai utilizate canale atunci când vine vorba de cumpărături pe social media în Slovacia
Slovacia găzduia 4,16 milioane de utilizatori ai rețelelor sociale în ianuarie 2023, ceea ce reprezintă 71,1% din populația totală. Cel mai mare grup de vârstă este reprezentat, în prezent, de cei cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani, cu un total de 600.760 de utilizatori, urmați de utilizatorii cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani și apoi de cei cu vârsta între 35 și 44 de ani. Raportul dintre bărbați și femei utilizatori Facebook este de 48% la 52%.
YouTube și TikTok au depășit televiziunea din Slovacia, fiind cei mai vizionați furnizori de conținut video în rândul publicului mai tânăr. Populațiile mai tinere și de vârstă mijlocie își primesc adesea știrile de pe canalele de socializare. Instagram este popular în rândul tinerei generații.
Magazinele online slovace folosesc în principal Facebook ca interfață principală de socializare cu clienții în social media.
Packeta România vine în sprijinul dezvoltării afacerii comercianților, prin facilitarea transportului produselor listate de magazinele online către clienții finali. Packeta colaborează cu peste 46.000 de selleri și magazine online, dispune de peste 8.856 de puncte Pick-up și livrează în 33 de țări, atât în rețeaua pick-up, cât și la adresă.
Packeta România sprijină dezvoltarea afacerii pe piața slovacă cu o serie de avantaje pe care le oferă magazinelor online și sellerilor:
- costuri de livrare foarte avantajoase;
- consultanță gratuită privind extinderea livrărilor prin marketplace-uri în Slovacia;
- integrarea ușoară a magazinului online prin sistem API;
- tracking online pentru urmărirea coletului;
- adresa fizică de retur a coletelor din Slovacia
- tipărirea directă a etichetelor.
Un alt beneficiu constă în furnizarea suportului specializat prin intermediul echipelor de agenți de cont dedicați și serviciului de asistență pentru clienți, oferind în același timp informații actualizate și noutăți despre piața de comerț online din Slovacia.
Pentru informații despre cum poți intra pe piața de comerț electronic din Slovacia și pentru o ofertă personalizată, ne poți contacta pe adresa de e-mail: sales@packeta.ro sau te poți înregistra în calitate de comerciant pe adresa https://client.packeta.com/ro/registration/. Echipa de vânzări te va contacta cât mai curând pentru a-ți oferi suport.
Mulțumim,
Packeta Romania